Ny header som ni kanske ser, kände att Siggan behövde få synas lite där också. Fick mig dessutom världens nostalgitripp av att scrolla igenom Instaflödet för att hitta bilder, tänk vad mycket som har hänt på bara drygt ett år! Två flyttar, nytt jobb, ett mc-kort, en bäbis OCH ny hårfärg är ju ganska bra jobbat måste jag säga!

Samt – fan vad jag saknar min pre-preggo-kropp! Visst, jag har burit ett barn, jag fick något underbart, det var värt allting, tänk vad naturen är fantastisk och BLABLABLABLA men så är det. Men jag saknar inte bara att vara smal (även om jag saknar 90 procent av kläderna i min garderob som jag inte kommer i) utan jag saknar att vara stark. Pigg. Peppad i kroppen liksom. Nu känner jag mig mest som Hemulen i Mumindalen när jag släpar mig runt här hemma. Jag går förvisso ut och går varje dag och följer MammaMage-appen (SOM ÄR SVINTRÅKIG!) men nu känner jag verkligen att det är läge att steppa upp lite grann, för det här funkar inte längre.

Jag vill svettas, få mjölksyra, kramp och blodsmak i munnen, inte sitta hemma i soffan och göra knipövningar. Hur fan börjar jag?

4 reaktioner till “Up up and away!

  1. Jag fick rådet av min bm att inte hoppa, sprinqa eller bära för tungt första 6 månderna efter graviditeten. Det utesluter den mesta träningen. Så jag köpte gymkort och satte Lily i babyskyddet så fick hon haka på (dock inte alla gym som är ok med det men eftersom vi tränade vid 10 tiden var det inte så många andra där). Fokuserade på core och mycket armar. Cyklade som uppvärmning. Sen körde jag plankan först på knä tills man klarade 3x1min, sen på tå men med armarna på en stol och avslutningsvis tills man klarade 3x1min i vanlig planka. Mycket övningar med pilatesboll också. Kände mig starkare och mycket piggare efter bara några veckor. När Lily var 6 månader så började jag springa som Linnea gjorde, 4 min jogg x4min pw x4reps.

    Lycka till!!

  2. Kanske testa nåt nytt, nåt du aldrig hade trott att du skulle gilla? Det var det som funkade för mig iaf. Försökte träna som innan jag blev gravid, men det funkade aldrig, så jag tänkte om, började träna på ett annat sätt, andra träningsformer och det funkade!

  3. Ja fy fan vad den är tråkig! Är på nivå fyra och man känner inte riktigt nåt. Nej efte 8 veckorsundersökningen får det bli andra bullar!
    Vill också känna mig stark och pigg igen!

Kommentera