Planerar festen inför dagen D.
Jag kan på grund av vissa facilitetstekniska orsaker endast bjuda 33 av mina närmsta vänner och har just nu TVÅ listor med cirka 20 pers på varje. En A och en B-lista med andra ord. Jag känner mig som världens elakaste människa.
HUR gör man sånt här?
HUR lyckas folk planera större fester och typ bröllop utan att alla börjar tissla och tassla om vem som fick och inte fick komma och ”känner hon verkligen han” och ”han fick inte komma men HON fick, sjukt va? ”.

Eller, just det, det gör dom ju inte.

4 reaktioner till “Dagens I-landsproblem

  1. Jahh sitter med precis samma sits, vi ska hämta inbjudningskorten på onsdag ska va klara på tryckeriet då och till dess måste vi enas om platserna…

    va ska man göra dra lott?
    vem får man mest/mist skäll av om man bjuder inte bjuder..

    när går erat bröllop av stapeln?
    vi har 09 09 09

    Gilla

  2. Och hur ända in i helvete kom du fram till att exakt 33 pers får plats i lägenheten??

    Annars kan man ju alltid frakta folk till Da place för stora fester aka EDZ…

    Gilla

  3. Lätt som en morotsplätt.

    Bjud alla på A-listan (inkl. mig då hoppas jag verkligen, annars jävlar ska du få höra på tissel och tassel!!) Och så ber du om ett osa lite kvickt, då kommer säkert 30 % falla bort pga div. jobb och andra otrevligheter och vips har du utrymme att bjuda in hela B-listan också. Smart va?

    Sen gäller det bara att få folk att inte fatta vilken lista de tillhör.. det kan ju bli lite pinsamt…

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s